Search Box

စကားမာရသြန္

ဒီေဆာင္းပါးေလးက ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ မတ္လ မွာ ထုတ္တဲ့
ဆရာၾကီး လူထုစိန္၀င္းရဲ႕စကားမာရသြန္ ကို ျပန္လည္ျဖန္႕ေ၀ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ လူငယ္မ်ားအေနနဲ႔ ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္ခင္ဗ်ာ.......

စကားမာရသြန္



ဆရာ ။           ။ ဟဲ့ဘာျဖစ္လာတာလဲ မ်က္စိပ်က္ မ်က္ႏွာပ်က္နဲ႔။
ေက်ာင္းသူ ။    ။ ငိုခ်င္လို႔ေရာက္လာတာ ဆရာရဲ႕။ ကၽြန္မတို႔မွာ မိေ၀းဖေ၀းနဲ႔
                      ရန္ကုန္လာေနရတာဆိုေတာ့ တစ္ခုခုျဖစ္လို႔ စိတ္ညစ္ရတိုင္း
                      ဆရာ့ကိုသာ ေျပးေျပးျပီး သတိရေေနတာ မဟုတ္လား ။
ဆရာ ။           ။ ေကာင္းစြ ။ စိတ္ညစ္ရတိုင္းေတာ့ ဆရာ့ကို သတိရျပီး ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့
                      အခါေတြ ၊ အဆင္ေျပေနတဲ့ အခါေတြက်ေတာ့ ဆရာ့ကို သတိမရေတာ့ဘူးေပါ့ ။
ေက်ာင္းသူ။     ။ ေျပာရင္လည္းခံရမွာပဲဆရာ။ စိတ္ညစ္တဲ့အခါေတြ တစ္ခုခု တိုင္ပင္စရာ၊
                      အၾကံေတာင္း ဆရာေတြရွိတဲ့အခါေတြမွာ ဆရာ့ကို ပိုအမွတ္ရမိတာေတာ့ အမွန္ပဲ။
ဆရာ။        ။ ကဲ ဆိုစမ္းပါဦး။ ဘာေတါစိတ္ညစ္ လာရျပန္တာလဲ။ ဘြဲ႕ရျပီး အလုပ္မရေသးေတာ့လည္း
                   တညည္း ညည္း။ အလုပ္ရျပီးေတာ့လည္း တညည္းညည္းနဲ႔ မင္းတို႔ဟာက မဟုတ္ေသးပါဘူး။
               လူငယ္မဟုတ္သလိုပဲ။ ဒီအခ်ိန္ ဒီအရြယ္ဆိုတာ ျမဴးထူးတက္ၾကြေနရမယ္ မဟုတ္ဘူးလား။
                 ဘြဲ႔လည္းရျပီးျပီ ၊ အလုပ္နဲ႔အကိုင္နဲ႔လည္း ျဖစ္ေနျပီ။ ဘာလိုေသးလုိ႔လဲ။
ေက်ာင္းသူ။      ။ အလုပ္ထဲမွာ စိတ္ညစ္စရာေတြ ေတြ႕ေနရလို႔ပါဆရာ ။
ဆရာ။             ။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔လုပ္ရတာဆိုေတာ့ ဓေလ့စရိုက္ေတြ မတူတာေတြေတာ့ ရွိမွာေပါ့ကြယ္။
                      ကိုယ့္ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ကိုယ့္လူမ်ိဳးရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို မထိခိုက္သေရြ႕ေတာ့ သည္းခံရမွာေပါ့။
ေက်ာင္းသူ။     ။ ႏိုင္ငံျခားသားနဲ႔ ျဖစ္ရတာမဟုတ္ဘူး ဆရာရဲ႕။ ကိုယ့္ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ရတာမို႔ စိတ္ထဲမွာ
                     က်လိက်လိ ျဖစ္ေနရတာ။
ဆရာ ။           ။ ႏိုင္ငံျခားသား မန္ေနဂ်ာရဲ့ အတြင္းေရးမွဴးမေလးက ျမန္မာစစ္စစ္ပါဆရာ။ ဒါေပမယ့္ မန္ေနဂ်ာနဲ႔
                      အျမဲတြဲလုပ္ေနရတာဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ၀န္ထမ္းေတြအေပၚ သိပ္ေမာက္မာတယ္။ သူ႔ကိုယ္သူ
                     မန္ေနဂ်ာနဲ႔တန္းတူလို႔ ေအာက္ေမ့ေနတာ။ ဒီမနက္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနက် ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္
                    ခြင့္ယူထားလို႔ မလာဘူး။ အဲ့ဒါ အတြင္းေရးမွဴးမက မန္ေနဂ်ာရဲ့အခန္းကို တံျမက္စည္း လွည္းျပီး
                    ဖုန္ေတြ ဘာေတြ သုတ္လိုက္ပါလို႔ ကၽြန္မတို႔ကို ခိုင္းတယ္။
ဆရာ။            ။ ဒီေတာ့...။
ေက်ာင္းသူ။      ။အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မက ဆရာ့တပည့္ပဲဆရာရယ္။ ဘာရမလဲ။ ငါ့အလုပ္က ဒီ Company မွာ စာရင္းကိုင္
                      ျဖစ္တယ္။သန္႔ရွင္းေရးသမားမဟုတ္ဘူး။ လူမရွိလို႔ရွိရင္ မန္ေနဂ်ာ လက္တိုလက္ေတာင္း ခိုင္းဖို႔
                     ခန္႔ထားတဲ့ အတြင္းေရးမွဴးက လုပ္ရမွာေပါ့လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲဆရာရယ္
                     ကက္ကက္လန္ေအာင္ ကၽြန္မကို ရန္ေတြ႕ေတာ့တာပဲ။ သူ႔ကို လက္တိုလက္ေတာင္း အခိုင္းအေစလို႔
                     ေျပာရပါ့မလားဆိုျပီး ေဒါသူပုန္ထေနလိုက္တာ။
ဆရာ။            ။ ဒါနဲ႔ေနပါဦး မင္းေျပာေတာ့ ငိုခ်င္လို႔ေရာက္လာတာဆို။ မန္ေနဂ်ာက ဆူလို႔လား။
ေက်ာင္းသူ။     ။ သူက တိုင္ေပမဲ့ မန္ေနဂ်ာက ဘာမွမေျပာဘူး။အဲဒီလို ဘာမွမေျပာေလ သူက ကၽြန္မကို ရန္ေထာင္ေလပဲ ဆရာ။
                     ကၽြန္မ ဒီအလုပ္က ထြက္လိုက္ခ်င္ျပီ။ အဲဒါ ဆရာ့ကို လာတိုင္ပင္တာ။
ဆရာ။           ။ဘာဆိုင္လို႔ အလုပ္က ထြက္ရမွာလဲကြဲ႕ ။ အလုပ္ရွင္န႔ဲ ျဖစ္ရတဲ့ ျပသနာမွ မဟုတ္တာပဲ။
ေက်ာင္းသူ။     ။ကၽြန္မ ရန္မျဖစ္တတ္ဘူး။ သူက ရန္ေထာင္ေထာင္ေနေတာ့ ေနရထိုင္ရတာ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။
                     ျပန္လည္း မေျပာတတ္ဘူး။ ၀မ္းနည္းတာပဲ ရွိတယ္။

ဆရာ။        ။ ဘာ၀မ္းနည္းဆရာရွိလို႔လဲ .... ကိုယ့္ဘက္က မွားတာမွမဟုတ္တာပဲ။
ေက်ာင္းသူ။        ။ကၽြန္မေျပာလိုက္တာ မမွားဘူးမဟုတ္လားဆရာ။
ဆရာ။          ။ သန္႔ရွင္းေရးမလုပ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တဲ့ ကိစၥက မမွားပါဘူး။ သူ႔ကို လက္တိုလက္ေတာင္း အခိုင္းအေစလို႔
                    ေျပာလိုက္တာ မွားတယ္။
ေက်ာင္းသူ။     ။ သိပ္စီးပိုးလြန္းတာ မခံခ်င္လို႔ ေျပလိုက္တာပါ ဆရာ။ ေန႔တိုင္း ၀န္ထမ္းေတြအေပၚ သိပ္ေမာက္မာတာ။ သူ႔အေစာ္ကား
                     အခံရဘူးတဲ့သူကိုမရွိဘူး။
ဆရာ။          ။ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္လို႔ လုပ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ကိစၥဆိုရင္ ဘာ၀မ္းနည္းစရာ လိုသလဲ။
ေက်ာင္းသူ။    ။ကၽြန္မ မမွားဘူး။ မလြန္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္မယံုတယ္။ ၀န္းထမ္းအားလံုးကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ေျပာၾကတယ္။
ဆရာ။       ။ အဲဒီလိုဆိုရင္ ဒီကိစၥက ျပီးေနျပီပဲ။ ဘာမွ ဆက္ျပီး စဥ္းစားေနဖို႔ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ကိုယ္လုပ္စရာရွိတာ ဆက္လုပ္
                 သြားရံုပဲေပါ့။
ေက်ာင္းသူ။     ။ ကုိယ္က ျပီးသြားေပမယ့္ သူက မျပီးလုိ႔ ခက္ေနတာေပါ့ဆရာ။ သူက ရန္တေစာင္ေစာင္နဲ႔ ဆက္လုပ္ေနေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
ဆရာ။          ။ဒါက သူ႔အပိုင္းေလ။ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ဘူး။ သူ႔အလုပ္သူလုပ္၊ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ေနရံုေပါ့။ လက္ခုပ္တီးတယ္ဆိုတာ ႏွစ္ဖက္ညီမွ တီးရတာမ်ိဳးပဲ။
ေက်ာင္းသူ။     ။ ကၽြန္မ စိတ္ဓာတ္က သိပ္ေပ်ာ့လို႔လား မသိပါဘူး ဆရာရယ္။ ဂရုမစိုက္ဘဲ ေနလို႔ကို မရဘူး။ သူက စူ ေအာင့္ျပတိုင္း စိတ္ညစ္ေနရတယ္။
ဆရာ။     ။ ဟုတ္တယ္ အဲ့ဒါ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့လုိ႔ ျဖစ္ရတာ။ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာျပတ္သားရင္ ဒါမ်ိဳးေတါကို ဂရုစိုက္ မေနေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ေနမွာပဲ။
ေက်ာင္းသူ။      ။ကၽြန္မက ငယ္ငယ္ကတည္းက သိပ္စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့တာ။ မိဘေတြက နည္းနည္းေလး မေျပာလိုက္နဲ႔ မ်က္ရည္က အရင္က်လာတာပဲ။
                      ဒီလိုစိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့တာကို ျပဳျပင္လို႔ ရႏိုင္သလား။
ဆရာ။           ။လုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵ အမွန္တကယ္ရွိရင္ ေလာကမွာ ရွာလုပ္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ဘာမွမရွိိပါဘူး။
ေက်ာင္းသူ။    ။ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့တာကို ျပဳျပင္ဖို႔အတြက္ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့မႈ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လာရသလဲဆို တာကို အရင္ဆံုး သိေအာင္လုပ္ရမယ္။
                    အေျခခံအားျဖသင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈနည္းပါးျခင္းက ေပၚထြက္လာတာျဖစ္တယ္။ ဘယ္လိုယံုၾကည္မႈနည္းတာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္လုပ္တာ
                    မွန္မွမွန္ရဲ့လား။ ကိုယ္ေရြးလိုက္တာ ဟုတ္မွဟုတ္ရဲ့လားဆိုတဲ့ သံသယေတြ အျမဲ၀င္ေနတတ္တာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာပဲ။
ေက်ာင္းသူ။    ။ ဟုတ္တယ္ဆရာ။ ကၽြန္မ ပစၥည္းတစ္ခု၀ယ္တိုင္း၊ အဲဒါမ်ိဳး ျဖစ္တတ္တယ္။ ဆုိင္မွာလည္း ဟိုဟာေလး ေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဒီအေရာင္ေလး ေကာင္းႏိုးႏိုးနဲ႔
                     ေရြးလို႔ကို မရႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး အၾကိဳက္ဆံုးလို႔ ထင္တာကို ေရြးျပီး ယူခဲ့ေပမဲ့ အိမ္ေရာက္ေတာ့ တျခားဟာကို မယူခဲ့မိတာ
                    မွားေလျခင္းလို႔ ေနာင္တရေနမိျပန္ေရာ။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲဆရာ။
ဆရာ။        ။ အဲ့ဒါ ကိုယ္ ဘာအၾကိဳက္ဆံုးျဖစ္လဲ။ ဘာကို အလိုခ်င္ဆံုးျဖစ္လဲဆိုတာကို တိတိက်က် မသိလို႔ပါ။ ဥပမာ- မင္းက အစိမ္းေရာင္ကို အၾကိဳက္ဆံုးဆိုတဲ့
                  ဆံုးျဖတ္ခ်က္အခုိင္အမာရွိထားရင္ ဆိုင္မွာ အစိမ္းေရာင္ျပပါလို႔ ေျပာလိုက္ရံုပဲ....။ ဟိုအေရာင္ ေကာင္းႏိုးနိုး၊ ဒီအေရာင္ေကာင္း ႏိုးႏိုး စိတ္ထဲမွာ ဇေ၀ ဇ၀ါ
                 ျဖစ္ေနစရာ မလုိေတာ့ဘူးေလ။ ကိုယ္အၾကိဳက္ဆံုးကဘာလဲ။ ကိုယ္အလုိခ်င္ဆံုးက ဘာလဲဆိုတာကို တိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသားမသိတဲ့ လူမ်ိဳးဟာ ဘ၀
                မွာလည္း ဘယ္ေတာ့မွ လူတစ္လံုး သူတစ္လံုး မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေပၚပင္လိုက္ မီးစင္ၾကည့္ျပီးက ရာသီအလိုက္ အေရာင္ေျပာင္းဆိုတဲ့ ေရစုန္ေမွ်ာသမားသာ ျဖစ္မွာပဲ
ေက်ာင္းသူ။     ။ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈနည္းတဲ့ စိတ္တို႔၊ အားငယ္ေပ်ာ့ညံ့တဲ့ စိတ္တို႔ဆိုတာေတြဟာ ေမြးရာပါ ဇာတိစိတ္လားဆရာ။
ဆရာ။            ။ေမြးကတည္းက ေပ်ာ့ညံစြာ ေမြးလာတယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ဓာတ္ တည္ေဆာက္ဖြံ႕ျဖိဳးမႈဆိုတာ သူၾကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ့
                     အေျခအေနကို လိုက္ျပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း တစ္ျပီးတစ္စ ျဖစ္တည္လာရတာပါ။ အကာအကြယ္ အေစာင့္အေရွာက္ လြန္ကဲမႈေအာက္မွာ ၾကီးပ်င္းလာရတဲ့
                     ကေလးေတြနဲ႔ တင္းက်ပ္လြန္းတဲ့ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေအာက္မွာ ၾကီးျပင္းလာရတဲ့ ကေလးေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ေပ်ာ့္ညံ့တဲ့ အားငယ္တတ္တဲ့ ေတြေ၀
                    ယိမ္းယိုင္တတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေတြ ရွိလာေစတယ္။
ေက်ာင္းသူ။     ။ေပ်ာ့ညံ့အားငယ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြရွိလာတာ လူစြမ္းလူစ အရည္အေသြး ႏံုနဲ႔လာရတာဟာ မိသားစု အသိုင္းအ၀ိုင္းေပၚမွာ မူတည္တယ္လို႔ ဆိုရမွာလားဆရာ။
ဆရာ။          ။အမ်ားအားျဖင့္ ျဖစ္တည္တယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။
ေက်ာင္းသူ။     ။အဲလိုဆိုေတာ့လည္း ကၽြန္မတို႔ဘ၀ ျဖစ္တည္လာရမႈအေပၚ ကၽြန္မတို႔ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ့စကားအရ အဲဒီလို ျဖစ္တည္ေနမႈကို
                     ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလို႔ေတာ့ ရႏိုင္တယ္မဟုတ္လား။
ဆရာ။          ။ရႏိုင္တယ္ မဟုတ္ဘူး။ ရကို ရပါတယ္။
ေက်ာင္းသူ။     ။ေျပာျပပါဦး ဆရာရယ္။
ဆရာ။          ။ တစ္၊ အမွန္တကယ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵအခိုင္အမာရွိရမယ္။ မင္းမွာ ရွိျပီလား။
ေက်ာင္းသူ။       ။ရွိပါျပီ ဆရာရယ္။ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့တာဟာ လူ႔ေလာကမွာ အဆင္ေျပေျပေနတတ္ဖို႔အတြက္ အတားအဆီးတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေနပါျပီ
ဆရာ။         ။ျပင္းျပတဲ့ စိတ္္ဆႏၵ အခိုင္အမာရွိတယ္ဆိုရယ္ ဘာမဆိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသူ။    ။ႏွစ္ အခ်က္က ဘာလဲဆရာ။
ဆရာ။        ။ႏွစ္အခ်က္က ကိုယ္အၾကိဳက္ႏွစ္သက္ဆံုး အရာ၊ ကိုယ္အျဖစ္ခ်င္ဆံုးဘ၀ဟာ ဘာလဲဆိုတာကို ေသခ်ာေအာင္ ဆန္းစစ္ရမယ္။
                 သံုးအခ်က္က အဲဒီလို ဆန္းစစ္လို႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေသခ်ာျပီဆိုရင္ လုပ္ရမယ္။ ဥပမာ- အစိမ္းေရာင္ကို ၾကိဳက္တယ္ဆိုရင္ ဘာပစၥည္းပဲ ၀ယ္၀ယ္ အစိမ္းေရာင္ကို
                 သာ ၀ယ္ျပီးေတာ့ သံုးရမယ္။ တျခားအေရာင္ေလးေတြလည္း လွတာပဲဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳး အ၀င္မခံနဲ႕။ ကိုယ္ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို ဘယ္ေတာ့မွ ႏွစ္ခါ
                ျပန္မစဥ္းစားနဲ႔။ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့အတိုင္း တံုးတိုက္တိုက္ က်ားကိုက္ကိုက္ ဆက္သာ လုပ္ေတာ့။ လုပ္ပါမ်ားရင္ အက်င့္ဆိုတာ ျဖစ္သြားတာပဲ။
ေက်ာင္းသူ။        ။ ႏွစ္ခါျပန္စဥ္းစားရင္ အမွားေတြ႕ႏိုင္တယ္မဟုတ္ဘူးလား ဆရာ။
ဆရာ။             ။ အေသအခ်ာ ေတြ႕ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ လူသားေတြရဲ့ တိုးတက္မႈလမ္းေၾကာင္မွာ အမွားမေတြ႕တာေတြ၊ ဘာရွိသလဲလို႔ ေျပာျပစမ္းပါ။ လူသားေတြဟာ
                       စမ္းသပ္လုပ္ေဆာင္လိုက္၊ အမွားေတြေတြ႕လိုက္၊ အဲဒီ အမွားေတြကို ျပဳျပင္ျပီး ေရွ႕ဆက္ စမ္းသပ္လုပ္ေဆာင္လိုက္နဲ႔ ဒီအေျခအေနကို ေရာက္လာၾကတာ
                      မဟုတ္လား။ အမွားကို ျပဳလုပ္မိျခင္းဟာ အျပစ္မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါ ျပဳမိတဲ့ အမွားကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ထပ္ျပီး က်ဴးလြန္ျခင္းကသာ အျပစ္လို႔ ေခၚပါတယ္။
                      မွားမွာကို ေၾကာက္ေနရင္ ဘာမွလုပ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ မွားပါေစ။ မွားဖူးမွ အမွန္ကို သိရမွာေပါ့။
ေက်ာင္းသူ။        ။ နံပါတ္ သံုး အက်င့္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျပီးရင္ ဘာဆက္လုပ္ရဦးမလဲဆရာ။
ဆရာ။           ။ နံပါတ္ ေလး အဲဒီ အက်င့္ကို စြဲစြဲျမဲျမဲ ဆုပ္ကိုင္ထားရင္ ၾကာေတာ့ လူနဲ႔ခြဲလို႔မရတဲ့ စရိုက္ အျဖစ္ ေရာက္သြားျပီဆိုရင္ လူ႔အဇၥ်တၱမွာ စြဲဲေနျပီ။ ခိုင္ျမဲေနျပီ။
                     သံသယျဖစ္တာေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီအဆင့္ေရာက္သြားျပီဆိုရင္ အားငယ္စိတ္ေတြ၊ ေပ်ာ့ညံ့စိတ္ေတြ အလိုလိုေပ်ာက္သြားျပီး ျပတ္သားခိုင္မာတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ
                     ရွိလာလိမ့္မယ္။
ေက်ာင္းသူ။     ။ေတြေ၀တတ္တဲ့စိတ္ရွိတာ ဘယ္ေနရာမွ မေကာင္းဘူးေနာ္။
ဆရာ။           ။ဟုတ္တယ္။ ဘယ္ေနရာမွ မေကာင္းဘူး။ အႏၱရာယ္သိပ္ၾကီးမားတယ္။ ေတြေ၀တတ္တဲ့စိတ္ ရွိသူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အျမဲ သံသယ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။
                    ငါလုပ္တာ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား ဆိုျပီး အျမဲေတြးေနေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုအားမလိုအားမရ ျဖစ္လာတတ္တယ္။ အဲဒီ အားမလိုအားမရစိတ္ေတြ
                    ၾကီးထြားလာေတာ့ ေဒါသအျဖစ္ေရာက္သြားတယ္။ ေဒါသက တဆင့္တက္ေတာ့ မေက်မနပ္ျဖစ္ျပီး မေက်မနပ္စိတ္ေတြမ်ားလာေတာ့ ေသြးရူးေသြးတန္းေတြ
                   ေလွ်ာက္လုပ္ျဖစ္တယ္။ ရမ္ဘိုဆိုတာ အဲ့လိုစိတ္ရွိတဲ့လူမ်ိဳးေပါ့။ သိပ္အႏၱရာယ္ၾကီးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေတြေ၀ မျပတ္သားတဲ့ ေပ်ာ့ညံ့စိတ္ေတြကို ကင္းရွင္းသြားေအာင္
                   ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရမယ္။ ခိုင္မာျပတ္သားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အေျခခံပဲ။
ေက်ာင္းသူ။     ။ တကယ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ နည္းက အလြယ္ေလးပဲေနာ္။
ဆရာ။           ။ တကယ္လုပ္ခ်င္ရင္ ေလာကမွာ မေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ ျပသနာဆိုတာ မရွိပါဘူး။ တကယ္မလုပ္ခ်င္ရင္ ဟိုအေၾကာင္းျပ ၊ ဒီအေၾကာင္းျပနဲ႔ ဆင္ေျခဆင္ေလက္ေတြေပးျပီး
                    ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္လုပ္ေနၾကလို႔ ျပသနာေတြ ျဖစ္ေပၚလာရတာပါ။ ကဲ မင္းအလုပ္ထြက္ခ်င္ေသးသလား။
ေက်ာင္းသူ။      ။ မထြက္ခ်င္ေတာ့ဘူး ဆရာ။ ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ ကၽြန္မအလုပ္ ကၽြန္မ ဆက္လုပ္သြားေတာ့မယ္။ ေပ်ာ့ညံ့တဲ့စိတ္ေတြကို ဒီေန႔ကစျပီး ကၽြန္မ ေမာင္းထုတ္ပစ္လိုက္ေတာ့မယ္။                                                  
                                                                                လူထုစိန္၀င္း